יום שישי, 9 ביולי 2010

האם קיים הצורך באתר הכרויות ליפים בלבד?

השקת אתר הכרויות הפונה ליפים ויפות בלבד וההתעסקות הרבה בו בגופי התקשורת הבכירים בארץ העלתה מספר שאלות מהותיות בקשר לקיומו ולקיומם של אתרים נוספים בז'אנר זה.. דודי לסרי עונה לבולטות בשאלות אלו כפי שהועלו ע"י גולשים בטוקבקים ברשת.

הזירה הישראלית ברשת הוצפה בשנים האחרונות בעשרות אתרי היכרויות. אם בתחלית העשור היו בנמצא אתרי הכרויות ישראלים בודדים ניתן כיום למצוא כמה עשרות. האתרים הוותיקים פנו אל כלל הגולשים, אך עם התמלאות הזירה בשחקנים נוספים החלו לצוץ אתרי נישה למטרת הכרויות לחתך אוכלוסייה ספציפי. מדובר באתרי הכרויות לדתיים, אתרי הכרויות לקהילה ההומו לסבית, הכרויות למטרת סטוצים וכו'.

לאחרונה כאמור, צצה הסנונית הראשונה (וכצפוי, היא לא נשארה בודדה זמן רב) בנישת אתרי הכרויות חדשה, של אתרים המיועדים לאנשים יפים בלבד. לצד תשבוחות על הרעיון והצורך באתרים מסוג זה, גררה הידיעה בדבר השקת האתר קולות נזעמים שהטילו ספק בדבר היכולת להגדיר נישה כזאת, ובמוסריות שלה.

"מי שנראה טוב בכלל לא צריך אתרי הכרויות": זוהי הכללה שאולי נכונה עבור חלק מן האנשים, אך בטח שלא עבור כולם. מראה חיצוני, מצודד ככל שיהיה אינו ערובה להצלחה בתחום הרומנטי. בררנות וביישנות הן רק שתי דוגמאות, המתווספות לסיבות רבות אחרות שבעטיין גם אנשים יפים יכולים להעזר באתרי הכרויות השייכים לנישה זאת.

כמו כן, גם לאלו שאין להם בעיות להכיר בני זוג חדשים, הרי שההיצע באתרי הכרויות גבוה לאין שיעור מכמות הפרטנרים הפוטנציאלית המחכה להם בחיי היום-יום.

"אין לאתר הצדקה מוסרית ומדובר בקונספט רדוד": כשאדם מחפש בן זוג הסינון הראשוני שיעברו אצלו מועמדים פוטנציאלים יהיה על פי מראה חיצוני, ובחירה זאת לא חייבת אפילו להיעשות בצורה מודעת. כשם שהדבר תקף בחיים האמיתיים ומתבצע במפגש עם אנשים כך הוא תקף גם בזירת ההכרויות ברשת, בה עמודי תוצאות החיפוש מציעים פרופילים שלרוב נבדקים לעומק רק אם התמונות שבהם מוצאת חן בעייני המחפש. אין זה מקרה שהאפשרות לחפש "רק חברים עם תמונה" קיים ברוב אם לא בכל אתרי ההכרויות כיום. אז אמנם באתרים מסוג זה המראה מקבל דגש רב יותר, אם מדובר רק בשלב הראשוני ובשלבים שלאחר מכן יכול כל אחד לחפש בן או בת זוג לפי מגוון פרמטרים אחרים, ממש כמו בכל אתר הכרויות.

הטענה: "אי אפשר להגדיר יופי באופן שיהווה קריטריון קבלה": נכון יהיה לאמר שאדם דתי עונה ללא שום ספק להגדרה של קהל היעד עבור אתרי הכרויות לדתיים. יופי לעמות זאת הוא מושג שאינו מוגדר בצורה ברורה והוא נתפש בצורה שונה אצל אנשים שונים. הדרך לתמודד עם קושי זה טמון במודל "הדור השני" של הרשת שמקובל ביום בחלק גדול מהאתרים ועל פיו משתתפים הגולשים בתכני האתרים ואף בתהליכי קבלת החלטות. שימוש במודל זה בו משתמשי האתר יהיו אלו שיחליטו לגבי קבלת המועמדים. שיכלול דעתם של מסםר גבוה של אנשים מהווה תשובה ראוייה לקושי האמור.

אין תגובות: