יום שישי, 9 ביולי 2010

הכרויות בגילאי הילדות

ישנן הכרויות אופייניות לגילאים שונים בחיים. נתחיל בהתבוננות על הכרויות בגן הילדים. כן, כבר בגן הילדים, ישנה דינמיקה חברתית שלמה. ילדים בגילאי 4-5 מייחסים חשיבות רבים לפן החברתי. הם עסוקים מאד בפיתוח המיומנויות החברתיות שלהם. הם יוזמים הכרויות מעמיקות עם ילדים אחרים מהגן גם מחוץ לשעות הגן. הכרויות אלו מתרחשות הרבה פעמים בבתי הילדים או בגן המשחקים.

הכרויות של ילדים בגן, הרבה פעמים מזמנות הכרויות בין אמהות. הכרויות בין הורים ולעתים אף הכרויות בין גבר ואישה, אם או אב לילדים שונים בגן לא עלינו. בכל אופן ישנם אנשים בעלי מזל שזוכים לשמר הכרויות מן הגן. אנשים שכמבוגרים עדיין בקשר עם ילדים שהיו חברים שלהם בימי הגן. אנשים אלה הרבה פעמים מתאפיינים בתחושת שייכות חזקה למקום בו הם נמצאים ואין ספק שהם מומחים בלשמור על הכרויות לטווח הארוך.

הכרויות בגיל הילדות הרבה פעמים מתאפיינות, בחברות דווקא בתוך המינים. כלומר הכרויות של בנים עם בנים והכרויות של בנות עם בנות. אך ישנם אנשים שמעידים על עצמם כי כבר בגיל הצעיר, הכרויות עם המין השני משכו אותם.

הכרויות בגיל ההתבגרות

כאן כבר העניין שונה. הכרויות בגיל ההתבגרות בדרך כלל מתאפשרות בבית הספר. ישנן גם הכרויות בתנועת הנוער. הכרויות בחוגים שונים וטיולים. ישנן הכרויות במקומות הבילוי. הכרויות בפאבים הפותחים שעריהם לצעירים או מועדוני ריקודים. בגיל זה הכרויות מתאפיינות במשיכה מינית חזקה. לרוב ידווחו בני הנוער על הכרויות משמעותיות עם המין השני.

הכרויות שמקורן במשיכה מינית ורצון, להתחבר, ולחקור את נפלאות המין השני. הכרויות רבות בגיל ההתבגרות הן משמעותיות ביותר עבור המתבגר, מכיוון שבגיל ההתבגרות מייחסים המתבגרים חשיבות עצומה לחיי החברה שלהם ולקבוצת השווים להם בגיל. בתקופה זו, לרוב רואה עצמו המתבגר דרך עיניו של חבריו ולכן הוא גם שם חשיבות רבה על מה שהם חושבים ומרגישים כלפיו. חשוב לשים לב כי הכרויות בגיל ההתבגרות מנותבות למקומות חיוביים ולא שליליים בהם מופעל לחץ חברתי על המתבגר.

הכרויות בשירות הצבאי

בשירות הצבאי. ובעיקר בשירות בבסיסים סגורים, ישנה הזדמנות לחוויה מיוחדת במינה של הכרויות מכל רחבי הארץ. בשירות הצבאי מתכנסים חיילים מכך רחבי הארץ, ישנו "כור היתוך" ואנשים ממקומות שונים יכולים לראשונה בחייהם להיחשף אל הכרויות של אנשים ממקומות רחוקים ושונים. הכרויות של אנשים ממקום גאוגרפי שונה. הכרויות של אנשים בעלי רקע עדתי שונה. הכרויות של תרבויות אחרות ודתות אחרות. אין ספק שהצבא מאפשר קרש קפיצה בתחום של הכרויות.

השירות הצבאי פותח לחייל הממוצע מגוון הכרויות שלא הזדמנו לו לפני כן. ישנן בהחלט גם הכרויות בין המינים בצבא. הרבה קשרים מלפני השירות הצבאי נגמרים כפי שאומר המשפט: רחוק מהעין רחוק מהלב, ולעומת זאת הזדמנויות של הכרויות חדשות נפתחות.

ישנם לא מעט הכרויות בין מפקדים וחיילות המתפתחים לקשרים רומנטיים. חלקן אפילו הכרויות המובילות לחיי נישואין וקשרים של כל החיים. מכאן ניתן להבין, שבצבא, מלבד לשרת את המדינה אנו גם מקבלים הזדמנויות לשפע של הכרויות חדשות, פותחות אופקים, מרעננות ומפגישות אנשים ממקומות שונים.

אין תגובות: