יום שישי, 9 ביולי 2010

אתרי הכרויות? זהירות!

מזל טוב! החלטתם שהיגיע הזמן להכיר את החצי השני שלכם, את בן / בת הזוג שתמיד חלמתם. אתם גולשים בין עשרות אתרי ההיכרויות באינטרנט, בוחרים אתר או שניים ונרשמים. עכשיו אתם מרגישים שעשיתם את הצעד הראשון... בטוחים שאוטוטו אתם מוצאים את האהבה הגדולה של חייכם... אתם מאושרים ומוכנים לפתוח את ליבכם...

נשמע נהדר, לא? אז זהו.. שלא...

הונאות באתרי הכרויות הן עניין די נפוץ. אם אתם חדשים בתחום ההכרויות באינטרנט, כדאי לכם להיות מודעים לעניין על מנת שתוכלו לנהוג במשנה זהירות ולא חלילה ליפול קורבן להונאות האלה שישאירו אתכם עם לב שבור וחור גדול בכיס.

לא חסרים נוכלים המנצלים את תמימותם של הגולשים המחפשים אהבה ברשת על מנת להפילם ולהוציא מהם כספים רבים במרמה. הנוכלים יודעים כי בני אדם הופכים לרגישים ונאיביים יותר כאשר מדובר בעניינים שבלב, והם מנצלים את הפגיעות הזמנית שלכם על מנת לסחוט מכם כספים מבלי שתרגישו.

אתם אולי מחפשים אהבה, אבל הנוכלים ברשת מחפשים אתכם.... ולא למטרת זוגיות מלבלבת...

איך זה קורה?

רוב אתרי הכרויות מאפשרים כמעט לכל אחד להצטרף ולפתוח כרטיס בו הוא יכול למלא פרטים כאלה ואחרים ככל העולה על רוחו. המשמעות של זה היא שאתם לעולם לא יכולים להיות בטוחים מי עומד מאחורי הכרטיס והאם הפרטים המופיעים בו אכן מדויקים.

הנוכלים מתחזים לאנשים תמימים המחפשים אהבה, בדיוק כמוכם. הם יוצרים קשר דרך אתרי ההכרויות עם אנשים תמימים ועושים הכל על מנת לזכות באמונם. ברגע שהם מרגישים שנוצר "קליק", הם זורקים את הפיתיון ומנסים את מזלם. בשלב הזה, הצד השני כבר די שבוי בקסמם ולכם עלול ללכת שולל אחרי כוונותיהם האמיתיות.

בגדול, סוגי הנוכלויות ברשת הם רבים ומגוונים, החל מבקשה "תמימה" לעזרה וכלה בהונאות הניגריות למיניהן. כך או כך, חשוב לזכור כי מטרתו של הנוכל היא אחת: ללכוד אתכם ברשתו ולסחוט מכם כספים במרמה. לכן: היזהרו, היזהרו, היזהרו!

אז איך מתגוננים נגד ההונאות?

תמיד תתהו: האם הבחורה החמודה שיצרה איתכם קשר היא באמת בחורה? וגם אם כן, האם גם היא כאן על מנת למצוא אהבה או שמטרתה איננה כשרה כלל וכלל... האם מאחורי התמונה של הרווק הנחמד (שמחפש קשר רציני כמובן) עומד אותו רווק או שמדובר בנוכל?

חשבו פעמיים לפני שאתם ממהרים לתת פרטים אישיים שעלולים לחשוף אתכם למעשה נוכלות.

אין תגובות: