יום שלישי, 13 במאי 2008

20 דייטים בערב אחד או סריקה אינסופית באתרי הכרויות?

מכירים את התופעה המוזרה הזו שקיימת באתרי הכרויות, שבה בתחילת הדרך, בדרך כלל בחודש הראשון, אתם מקבלים ים של פניות וכניסות לכרטיס האישי שלכם. ישנה איזו תחושה מוזרה שאתם מסמר הערב שכולם נועצים בהם מבט ורוצים להיות בחברתכם. בערך אחרי חודש ישנה רגיעה מוחלטת, שבהם הכניסות לכרטיס שלכם , ובטח גם הפניות אליכם, מצטמצמת פלאים. מדוע בעצם זה קורה. הסיבה לכך היא די פשוטה, אחרי מספר חודשים של התנסות אתם תכירו אותה בעצמכם והיא עייפות כרונית מפרצופים שראיתם כבר את הפרופיל שלהם כבר איזה מליון פעם ואין כבר שום דבר חדש תחת השמש. כניסה של "בשר חדש" לשוק רווי שכזה בהכרח מפנה זרקור רב עוצמה לעברכם, מצד נשים או גברים לצורך העניין, שעוד חודש בערך ישעממו אותכם עד מוות או שנפנפו אותכם בעבר. כאן זה הצ'אנס הרציני שלכם ליצור הכרויות מעניינות עד שתהפכו בעצמכם לבשר ישן שראו אותו כבר אלף פעם לפני כן.
נשמע קצת עצוב שתיאור כל כך רומנטי של מושגים מופשטים כמו אהבה, זוגיות וכיוצא באלה נאמרים בצורה בהמית שכזו של שוק בשר בו יש סחורה חמה וסחורה שכבר בטל קורבנה. אך ככל שחולף הזמן אתרי הכרויות, כמו גם פגישות עיוורות (בליינד דייטים - בלעז) הופכות להיות בהדרגה קורקטיות ופרקטיות יותר עבור אנשים למודי ניסיון ואולי יותר למודי אכזבות. מי לא שמע על המצאות מוזרות של 20 דייטים בערב אחד בפגישות מתואמות מראש שבהם מוקצבים 10 דקות לכל דייט שכזה במטרה למצוא את בן הזוג או השידוך המוצלח ביותר. הרי כבר נאמר שמספיקים לא יותר משלוש שניות בערך על מנת לקבוע האם האדם שמולך מוצא חן בעיניך או לא. יש כאן בהחלט התחברות למנגנונים עמוקים של המוח הפרימיטיבי שלנו שכנראה מסוגל לזהות על פי ניואנסים עדינים ביותר האם האדם שלפנינו הוא המתאים ביותר עבורינו לזוגיות, חיי משפחה יציבים ובהמשך לצאצאים בריאים, הגנה, פרנסה וכיוצא באלה מצד בן הזוג הפוטנציאלי שלנו.
לא נלאה אותכם בעינייני ביולוגיה או היבטים פסיכולוגיים עמוקים בהעדפותינו בן או בת זוג נתונים. נדמה לנו כמובן, בהשראת הסרטים ההוליוודים או הרומנים הרומנטיים הקלאסיים, שקיימת בנו חופש בחירה אמיתית לגבי זהות בן או בת זוגינו, אך בפועל העולם המדעי כמו גם הטרנדים הנוכחיים של מציאת בני זוג, מוכיחים את ההפך. העדפה שלנו לגבי זהות בן זוגינו העתידיים כנראה נחתכים הרבה לפני עשר דקות התהילה שמוענקים לנו בכל דייט מהסגנון שצויין לעיל.
בנסיבות אלו קל גם להבין מדוע הכניסה הראשונית שלנו לאתר הכרויות כזה או אחר מרכזת את מלוא תשומת הלב, עדיין לא התעייפו ממכם ואתם מהווים גורם התעניינות חדש עבור שוכני האתר. תשתמשו בכך בתבונה, כי בשלב מסויים תראו את אותם הדמויות והפרצופים גם באתרים אחרים, אז תכו על הברזל כל עוד הוא חם. בהצלחה.

אין תגובות: